Podrobný popis trasy

0 km

Nepřehlédnutelná budova Kongresového centra

Metro Vyšehrad

Popsaná trasa začíná u stanice Vyšehrad linky C, odkud pokračujte před Kongresové centrum, kde se nabízí první výhled směrem na centrum Prahy, Nuselské údolí a protilehlý Karlov.

Kongresové centrum

Dále sestupte po chodníku z terasy, budovu centra budete mít stále po levé ruce. Chodník vás dovede do blízkosti Táborské brány.

0,5 km

Táborská brána

U Táborské brány se nabízí lákavá odbočka do areálu Vyšehradu.

Popis odbočky do areálu Vyšehradu:

Pro účely rozhlížení se je ideální obejít celou pevnost podél jejich hradeb. Nejdříve projdete Táborskou bránou a následně Leopoldovou, za níž je možno odbočit před rotundou sv. Martina vpravo. Další cesta vede levotočivě podél hradeb, okolo bastionu Gorlice, přes Cihelnou bránu, Štulcovy sady, ke kostelu sv. Petra a Pavla a ke starému purkrabství a zpět k Leopoldově bráně. Celý okruh, jak je popsán, měří něco přes 2 km.

Vyšehrad
0,5 km

Pokračování trasy od Táborské brány

Od Táborské brány pokračujte rovně ve směru, jak jste přišli. Bránu tak budete mít po pravé straně. Dále půjdete podél hradeb, které budete mít po pravé ruce, následně projdete okolo tenisových kurtů ukrytých v nafukovacích halách.

0,7 km

Jedličkův ústav

Komunikace končí kolmo před novou budovou Jedličkova ústavu, ve které je průchod, kde sídlí Ta Kavárna.

0,8 km

Park Na Topolce

Na opačné straně budovy se nachází jeden z méně známých pražských parků Na Topolce. Odbočka vpravo se vyplatí, z okraje parku se nabízí další pěkný výhled na údolí Vltavy.

Samotná trasa pokračuje od průchodu vlevo ulicí Na Topolce až ke křižovatce s ul. Sinkulovou, zde se pokračuje vlevo.

1,2 km

Ul. Sinkulova

Přímo před vámi, nad křižovatkou je kostel sv. Pankráce, okolo kterého je malý parčík. Trasa dále pokračuje vpravo ulicí Na Klikovce, kolmo přes ul. Lomnického (resp. ul. Na Dolinách) a dále přímo ulicí Pod Děkankou.

kostel sv. Pankráce
1,5 km

Ul. Na Hřebenech

Ul. Pod Děkankou dojděte až na její konec u ulice Na Hřebenech II. Zde odbočte vlevo k přechodu pro chodce, kde přejdete do ul. Pujmanové.

2,1 km

Ul. Pujmanové

Došli jste před moderní komerční zástavbu Kavčí Hory Office Park, podél které vede ul. Pujmanové, po té pokračujte dále do mírného stoupání.

2,4 km

Kavárna Na Půl Cesty

Park Na Pankráci

Ul. Pujmanové končí u kruhového objezdu, Zde naopak začíná park Na Pankráci, kterým pokračujte vpravo. Cestou zanedlouho minete kavárnu Café Na půl cesty.

park Na Pankráci
2,8 km Konec parku
3,5 km

Poslední hřiště

Na opačném konci parku Na Pankráci je opět kruhový objezd, u kterého jsou autobusové zastávky. Dále pokračujte ulicí Nad Pekařkou, po pravé straně budete mít areál České televize. Na konci ulice je brána, kterou projděte, dále cesta vede stále přímo okolo oplocení sportovišť po pravé straně.

Na konci oplocení, za posledním hřištěm, odbočte vpravo. Nezpevněná cesta vás dovede k další vyhlídce a dále na rozcestí nad plaveckým stadionem v Podolí, který se nachází pod přírodní památkou Podolský profil. I odtud je zajímavá vyhlídka na bazény a údolí Vltavy.

přírodní památka Podolský profil
3,9 km

Vyhlídka nad plaveckým stadionem

Na rozcestí odbočte ostře vlevo a pokračujte jakoby zpět, ale dolní asfaltovou cestou. Postupně minete několik dalších upravených vyhlídkových míst, odkud je opravdu krásný výhled na Prahu.

4,1 km

Ul. Ke Hlásce

Parková cesta vás dovede k osamělému domu, který stojí na konci ulice Ke Hlásce. Po levé straně budete mít další přírodní památku Dvorecké stráně. Pár desítek metrů za domem začíná romantické schodiště, klesající dolů k ulici Podolské.

přírodní památka Dvorecké stráně
4,5 km

Dvorecké náměstí

Schody vás dovedla na prostranství u ulice Podolské, kde je autobusová zastávka Dvorce. Autobusová linka číslo 124 vám může ulehčit stoupání na Dobešku.

Zde je možnost krátkou vycházku přerušit nebo případně ukončit.
  Pokud se rozhodnete pěšky pokračovat dále, okolo zastávky a přes přechod přejděte rušnější ulici Jeremenkovu a pokračujte kousek po ní vlevo.
4,8 km

Průchod

Mezi domy číslo 14 a 18 je ukryt průchod do klidnějšího prostředí ulice Na Zvoničce, zde odbočte vpravo a obloukem pokračujte dále. Na konci zatáčky odbočte doprava do ulice V Podhájí, po ní vlevo.

5,0 km

Ul. Nad Lomem

Ul. V Podhájí plynule ústí do ulice Nad Lomem, po ní kousek vlevo a záhy odbočte vpravo do uličky Příkré, jde spíše o průchod, ze začátku se schody. Tato ulička je vhodnou zkratkou kolmo přes ulici U Háje a ulici U Dubu. Příkrá končí v ul. Na Dobešce, kde odbočte vpravo.

5,7 km

Divadlo Na Dobešce

Dobeška

Již delší dobu jdete mezi vilkami, které ve vrcholové části tvoří vilovou osadu Dobeška. Na první křižovatce zahněte vlevo do ul. Nad Lomem, do její pravé části, budovu Studia Dobeška a následně i divadla Dobeška budete mít po levé ruce.

čtvrť Dobeška
  Nedaleko od křižovatky je autobusová zastávka linky 124 "Dobeška", kde vystoupíte, pokud zvolíte cestu z Dvorců na Dobešku autobusem.
Vávrova vyhlídka

Odbočka k vyhlídce

Z ul. Nad Lomem, v místě, kde začíná ul. Jasná I, můžete udělat podél oplocení odbočku vpravo do lesíku, na jehož opačném konci je louka, na které stojí tzv. Vávrova vyhlídka. Vyhlídková stavba se nachází těsně na hraně nad PP Branické skály.

PP Branické skály

Odbočka tam i zpět je dlouhá do 400 metrů.
5,8 km

Stará cesta

Z ul. Nad Lomem pokračujte vpravo po klesající cestě, které začínají nedaleko budovy divadla. Na cestě jsou schody, které se změní na malou uličku, ta vás dovede dolů do původní zástavby Braníku, končí u ul. Branické. Část staveb pamatuje doby, kdy tato místa byla daleko před Prahou, navíc od ruchu města oddělena Vyšehradskou skálou, kde ještě nebyl prokopán tunel.

Pokračujte dále vlevo ulicí Branickou.

6,7 km

Dominikánský dvůr

Zanedlouho dojdete na křižovatku s ul. Jiskrovou. Protější nároží tvoří Dominikánský dvůr. Ul. Jiskrova vás vpravo dovede k hlavní ul. Ke Krči, vlevo je autobusová zastávka U Staré pošty, kde je konec výletu.

Další návaznosti:

Pro pěší trasa končí u autobusové zastávky U staré pošty. Lze rovněž dojít k ulici Modřanské, kde je zastávka Přístaviště dalších autobusových linek a tramvají.