Podrobný popis trasy

Začátek pro pěší:

Na začátek této trasy vás doveze tramvaj číslo 17. Vystupuje se na konečné Vozovna Kobylisy.

Pokud byste se rozhodnuli vynechat procházku Ďáblickým hájem a začít výlet opravdu co nejblíže prameni Mratínského potoku, nabízí se autobusová zastávka Ďáblice na rohu ulic Ďáblické a Kostelecké.

Začátek pro cyklisty:

K začátku trasy vede cyklotrasa číslo A270, která sem vede z Čimického háje. K dopravě z centra města lze využít i tramvaje. Více informací naleznete na: http://www.dpp.cz/skolem/tramvaje

Km Místo ilustr. foto, zajímavosti
0 km

Vozovna Kobylisy

Od konečné tramvají popojděte přes ulici Žernoseckou, na rohu je rozcestí turistických tras. Pokračujte vpravo od ul. Ústecké. Vašim směrem vede žlutá a zelená turistická značka.

0,65 km

Odbočka po žluté

Na začátku Ďáblického háje je další rozcestí, zelená značka odbočuje vpravo k vrcholu Ládví, kde je nepřístupná geodetická věž. Vy pokračujte stále po žluté značce. Po pravé straně budete míjet nejprve areál zdraví, tedy tělocvičnu v přírodě, následně PP Ládví.

Trasa vstupuje do Ďáblického háje
2,1 km

Hvězdárna

Žlutá značka vás dovedla po příjemné lesní cestě k hvězdárně v Ďáblicích. Z nedaleké skalky je velice pěkný a daleký výhled po okolí.

K hvězdárně vede cyklostezka
  Dále pokračujte stále po žluté značce, vede vpravo do ulice Květnové. Žlutá značka uprostřed odbočuje vlevo, vy však pokračujte až na konec ul. Květnové.
2,9 km

Ul. Na Štamberku

Ulice Květnová končí, trasa dále pokračuje ulicí Na Štamberku a následně ul. U Parkánu.

3,25 km

Ďáblický zámek

Ulice U Parkánu vás dovedla k Ďáblickému zámku.
Za zámkem je ukryt Křižovnický (někdy zvaný U zámečku) rybník, který lze považovat za jeden z pramenů Mratínského potoku.
Trasa vede dále kolmo přes ulici Ďáblickou a rovně ulicí Kosteleckou, kterou pokračujte po pravém chodníku.

4,0 km

Ul. Řepná

Přejděte most přes dálnici Cínoveckou a na světelné křižovatce odbočte vlevo a následně pokračujte vpravo po chodníku do ulice Řepné. Po levé straně budete mít pole, vpravo pak oplocení zahrad. Zanedlouho přejdete Mratínský potok, který dále protéká územím zahrádkářské osady.
Řepná ulice se záhy stáčí vpravo, kde končí asfalt, a dále pokračuje široká cesta, která se opět stáčí vpravo.

5,1 km

Červený mlýn

Po levé straně budete mít areál bývalého Červeného mlýna, kolem kterého projdete ul. U Červeného mlýnku. Právě podle tohoto mlýnu bývá Mratinský potok přejmenováván na potok Červenomlýnský. Ulice vás dovede k zadnímu traktu obchodního centra, zde odbočte vlevo a zezadu projděte přes parkoviště až k ulici Za Tratí.

6,1 km

Ul. Za Cukrovarem

Přejděte ulici Za Tratí a kousek vlevo vstupte do ulice Za Cukrovarem.

6,5 km

Bilogický rybník

Ulice Za cukrovarem vás obloukem vlevo dovede mezi objekty bývalého cukrovaru a za nimi do přírodního prostředí Biologického rybníku, který napájí Mratínskýpotok. Na opačné straně rybníku vede správným směrem pěšinka, která končí u malého mostku k nové výstavbě obytných domů.

V tomto místě je brána vedoucí do zámeckého parku.

Biologické rybníky v Čakovicích
6,9 km

Zámecký park

Cesta dále pokračuje po břehu dalšího Biologického rybníku, který je již na území  Čakovického zámeckého parku. Za rybníkem je možné udělat vpravo odbočku, projít park, na opačném konci je zámek v Čakovicích.

Pokud vyjdete v původním směru ven z parku, přejděte ul. Schoellerovu, na opačné straně je malá pěšinka mezi polem a levým břehem Mratínského potoku.

V tomto místě je příležitost k alternativnímu přerušení výletu. Hned vedle zámečku, na ulici Cukrovarské je zastávka autobusů Čakovický zámek.

Zámek v Čakovicích
7,55 km

Ul. Bělomlýnská

Pěšinka končí u ul. Bělomlýnské, kterou přejděte a pokračujte stále po levém břehu podél oplocení zahrádkářské osady. I zde vede pěšinka.

Pěšinka do Miškovic
8,75 km

Miškovice

Pěšinka končí v zástavbě Miškovic na návsi s rybníčkem, jde o návesní rybník Miškovický, u ulice Polabské, kterou pokračujte vlevo.

Rybník v Miškovicích
8,9 km

Odbočka do lesa

Za posledním stavení v Miškovicích je odbočka vpravo do lesa. Po levé ruce budete mít Mratínský potok. Pohodlná lesní cesta vás po pravém břehu potoku provede lesem. V druhé části se cesta zúží, ale pokračuje stále správným směrem po okraji lesa.

9,95 km

Rozcestí

Pěšinka vás vyvedla ven z lesa k rozcestí s polní cestou. Zde odbočte vlevo k zástavbě Mírovic, které jsou již na území Středočeského kraje.

10,5 km

Mírovice

V Mírovicích můžete trasu podél Mratínského potoku pohodlně ukončit. Jak již bylo napsáno, původně Červenomlýnský potok se zde, po soutoku s potokem Třeboradickým, měnil na potok Mratínský.

Mratínský potok za Miškovicemi

Návaznosti na MHD a PID:

Zakončení pro pěší:

Na návsi Mírovic je zastávka příměstské autobusové linky číslo 377.

Zakončení pro cyklisty:

Z Mírovic lze směrem do Prahy vyjet po Pražské a v Miškovicích se napojit na cyklotrasu A27, která směřuje na Letňany.