Podrobný popis trasy

Začátek trasy:

Nejvhodnějším začátkem pro pěší je určitě pražská městská část Přední Kopanina, kam zajíždí městské autobusy. Vystupuje se ve stejnojmenné zastávce - Přední Kopanina.Na začátek trasy s kolem se můžete dostat po cyklotrasách číslo: A33 a 0078, které prochází Přední Kopaninou.

km místo zajímavosti
0 km Přední Kopanina Vystoupíte na autobusové zastávce Přední Kopanina. Těsně vedle autobusové zastávky je první pamětihodnost na této trase. Je jí rotunda sv. Maří Magdaleny. Za prohlídku stojí rovněž Hokešovo náměstí, které naleznete za průchodem nad zastávkou. Roste zde památný strom, lípa srdčitá, celé náměstí má ryze vesnický charakter.
  Další zajímavostí Přední Kopaniny je bohužel nepřístupná přírodní památka Opukový lom, sem byste došli směrem
k letišti, lom se nachází po levé straně.Samotná trasa výletu podél Kopaninského potoku vede dolů od zastávky do ulice K Prelátů, v tomto úseku společně
s cyklotrasou  A33.

0,5 km odbočka vpravo Ulice K Prelátům odbočuje vlevo a mírně stoupá, v tomto místě je mostek přes Kopaninský potok, bývají zde umístěny kontejnery pro tříděný odpad. Zde odbočte mírně vpravo na malou pěšinku, která vede po pravém břehu Kopaninského potoku.
  Pokračujte lesem po pěšince, potok bude stále po vaší levé straně, záhy půjdete nad chatovou osadou.
1,7 km červená turistická značka Pěšinka se kolmo napojí na červenou turistickou značku, která spojuje Tuchoměřice vlevo a Horoměřice po pravé straně. Vaše cesta vede vpravo kousek po červené.
1,8 km odbočka z červené Asi po 100 metrech odbočte vlevo z červené. Půjdete okolo klecí, kde se chovávají bažanti. Zde se vrátíte zpět ke Kopaninskému potoku a pokračujte stále po jeho pravém břehu. Půjdete lesem, cestou minete i malý „vodopád“.
2,5 km žlutá turistická značka Zleva se k vaší cestě přidá žlutá turistická značka a cyklotrasa č. 0078, následně budete pokračovat společně.
  Zanedlouho minete soutok Kopaninského a Únětického potoka, takže nadále již pokračujete podél Únětického potoka, kterému je věnována samostatná trasa.
2,9 km Kopaninský mlýn Lesní cesta a žlutá značka vás dovedou k areálu Kopaninského mlýna. Bude za lávkou vlevo. Je zde možnost občerstvení.
3,2 km konec trasy Lesní pěšinka končí na silnic Pod Hájem, kde je konec trasy podél Kopaninského potoka. Odtud lze pohodlně pokračovat do Statenic, kde jezdí do Prahy autobusové linky

Návaznosti na MHD a PID:

XXXXXXX

Pro cyklisty:

Trasa podél Kopaninského potoka přímo navazuje na trasu podél potoka Únětického.