Podrobný popis trasy

Začátek trasy:

Trasa začíná na autobusové zastávce MHD Cholupice, kam se lze dopravit například autobusy linek č. 173 nebo 341 z Modřan. Alternativně lze trasu zahájit nebo ukončit v Točné na náměstí (zde linky autobusu č. 341 a č. 113 /spojení ze stanice metra terasy C Kačerov/).

km Místo Zajímavosti
0 km Autobusová zastávka Cholupice (1)
Ocitáte se v přírodním parku Modřanská rokle – Cholupice. Od autobusové zastávky MHD se vrátíte na kruhový objezd v centru obce a pokračujete vpravo do ulice Ke Kálku. Přicházíte k rybníku Kálek, který obejdete zleva a asfaltovou cestou směřujete k Cholupické bažantnici.

0,85 km Přírodní památka Cholupická bažantnice (2)
Vcházíte do lesního porostu a stále směřujete po cestě rovně podél hranice přírodní památky. Na konci lesního celku uděláte odbočku vlevo, a po pár krocích vidíte postupně za sebou dva památné duby rostoucí na okraji (3) lesa. Poté se vrátíte zpět na křižovatku a jdete vpravo polní cestou až ke křížku. Od něj se již přibližujete k Pražskému okruhu a jdete podél něj západním směrem. Lipovou alejí se napojujete na komunikaci Hrazanská, jdete vlevo, po mostě přecházíte Pražský okruh a směřujete k Točné.
Přírodní památka Cholupická bažantnice
2,8 km Autobusová zastávka Hrazanská (4)
Přicházíte k autobusové zastávce Hrazanská. U ní odbočujete vlevo a míříte polní cestou k solitérnímu památnému dubu. (5) Vrátíte se zpět na silnici a jdete dále do Točné.

4,1 km Náměstí Antonína Pecáka (6) - alternativní začátek/konec trasy (autobus č. 113, 341)
Na náměstí s kruhovým objezdem zamíříte první ulicí vlevo do komunikace Branišovské. Po zdolání mírného kopečku uvidíte za stodolou dva solitérní duby letní (7). Vrátíte se zpět na náměstí a nyní míříte ulicí Branišovskou západním směrem. V místech, kde se les přimyká ke komunikaci (ještě před rozcestím k ulici K Závorám), zabočíte u stožáru vysokého napětí vpravo a jdete pěšinou podél lesného celku. Zhruba po 100 m, od komunikace, ze které jste odbočovali vidíte hraniční dub letní (8)

5,5 km Přírodní rezervace Šance (9)
Od dubu se vrátíte zpět na komunikaci, a pokračujete stále rovně, přiblížíte se k hranici přírodní rezervaei Šance a na širší křižovatce zatáčíte mírně vpravo do lesa. Držíte se hlavní lesní cesty. Ta se nejdříve stáčí mírně vlevo, ale po chvíli vpravo. Dostáváte se na okraj lesa po kterém jdete severním směrem. Po 100 m vede od cesty vpravo pěšina. Už od křižovatky je vidět další hraniční dub letní (10). Jdete stále širší cestou dolů z kopce až ke Komořanské silnici. Tu přecházíte rovně a ulice Na Šabatce vás dovede ke komořanskému zámku, kde sídlí Český hydrometeorologický ústav.
Přírodní rezervace Šance
8,1 km Komořanský zámek (11)
Naproti vchodu do areálu zámku odbočíte vpravo do mírně se zdvihající cesty na jejímž konci roste památná lípa (12). Ulice Na Šabatce vás poté dovede do středu Komořan, kde je v Komořanské ulici točna autobusů (13).
Komořanský zámek

Zakončení trasy:

Z autobusové zastávky MHD Komořany (13) jezdí linka č. 139 k metru C Kačerov a projíždí zde i linka č. 165 spojující Jižní Město a Zbraslav. Nedaleko je i vlaková zastávka Praha-Komořany.