Podrobný popis trasy

Popis trasy:

km Místo Zajímavosti
0 km Kolejiště metra na Zličíně Začátek trasy je u stanice metra Zličín, z které vede jen jeden výstup. Od metra pokračujte vlevo nahoru k ulici Řevnické, po ní rovně a na druhém světelném přechodu vlevo k ulici Sárské.
0,2 km

ulice Sárská

Ulice Sárská Ulice Sárská vede souběžně s kolejemi metra po levé straně, tudy pokračujte nad kolejemi.

1,0 km

odbočka do údolí

Po pravé straně budete mít celou dobu zakrytá parkoviště, po levé oplocení a zelené údolí. Jakmile parkoviště skončí, po levé straně skončí rovněž oplocení a je zde i pěšinka do údolí. Tudy sestupte, po levé straně je vyhlídka na jezírko s pískovcovými stěnami, vaše trasa pokračuje přímo dolů k vlastnímu Motolskému potoku a u něj vpravo, kolem dětského hřiště.

1,4 km

silnice

Parková cesta končí na úrovni dětského hřiště u závory, za kterou kolmo překročíte silnici vedoucí k betonárce. Na opačné straně je další závora a za ní pokračujte dále. Po pravé straně bude suchý poldr, tedy nenapuštěná vodní nádrž. Přejděte po její hrázi směrem k zástavbě.

1,8 km

ulice Vstavačova

Vstoupíte mezi vilky a do ulice Vstavačovy, která vás dovede k rušné ulici Jeremiášová.

2,2 km

ulice Jeremiášová

Nedaleko vyústění, po levé straně je přechod pro chodce, který využijte a dále pokračujte vlevo dolů, k železničnímu mostu.

2,5 km

schody

Těsně před železničním mostem jsou po pravé straně schody vedoucí na parkoviště a na ně navazuje úzká pěšinka podél plotu, stoupající k železniční trati, kdeje již širší cesta, vedoucí podél kolejí.

2,6 km

kaple

V těsném sousedství tratě a oplocení stojí takřka zcela ukryta barokní kaple Nalezení sv. Kříže. Další cesta vede stále podél ohrady a vpravo.

kaple Nalezení sv. Kříže
3,3 km

dvůr Háje

Po levé straně bude zahrádkářská kolonie a vpravo plechová ohrada. Asi po 300 metrech zahrádky skončí a vystřídá je dvůr Háje a rovněž i přírodní památka U Hájů. Odbočte vlevo od ohrady k budovám dvoru a na úrovni nároží odbočte vpravo po cestě do lesa. První metry vedou po betonových panelech, ale následně budete klesat po lesní cestě.

Přírodní památka U Hájů

3,5 km

rybník

Cesta vás dovede k rybníku Brouček, pokračujte vpravo přes hráz a za ní vlevo, nad pravým břehem bezejmenného potoku. Přibližně po 300 metrech dojdete k první vilce, pokračujte stále rovně, pod domky. Pěšinka končí a vy musíte odbočit vpravo mezi domky do ulice Za Mototechnou.

rybník Brouček
3,9 km

schody

Ulice Za Motoechnou se stáčí vlevo a zanedlouho z ní po pravé straně odbočují nenápadné schody a úzká ulička – zkratka do ulice Okrouhlé. Vystoupáte po něm do ulice Okruhové.

4,2 km

ulice K Hájům

Na konci ulice Okrouhlé odbočte vlevo do ulice K Hájům. Asi po 200 metrech budete podcházet sloupy vedení VVN. Po levé straně, pod nejbližším sloupem je piknikové místo a vedle něj prolézačka v podobě velkého dřevěného letadla, které slouží dětem jako prolézačka. Od dřevěného letadla můžete kousek pokračovat po pěšince lesem paralelně s ulicí K Hájům.

5,2 km

křižovatka

Došli jste na konec ul. K Hájům, kde je velká světelná křižovatka s ulicí Bucharovou. Křižovatku přejděte a odbočte vlevo do ul. Upolínové, kde je turistické rozcestí žluté značky. V tomto místě lze odbočit vpravo a pokračovat mírně do kopce po okraji lesa. Správný směr vám pomůže udržovat okraj lesu s borovicemi, který budete mít po své levé straně.

5,9 km

asfaltová cesta

Přírodní cesta se na krátký úsek změní na panelovou cestu. Stále jdete tak, abyste sledovali les, cesta se změní na asfaltovou silničku, která vede stále rovně, mezi poli, zde se od lesa poněkud vzdálíte.

6,6 km

vodárna

Pohodlná asfaltová cesta vás dovede mezi poli na rozcestí. Před vámi bude oplocený vodárenský objekt, na který navazuje areál s telekomunikačním stožárem na střeše. Zde odbočte vlevo zpět k lesu.

6,8 km

podél lesa

Po polní cestě dojdete k lesu, kde je cedule přírodní památky, zde vpravo pokračujte po malé pěšince po okraji lesa. Zhruba za koncem oplocení areálu po pravé straně odbočte vlevo k lesu. Zde se setkáte se zbytky betonového a ocelového zábradlí, ale také s uřezanými sloupy veřejného osvětlení. Pokračujte stále rovně po okraji lesa až k místu, kde zábradlí odbočuje vlevo a začínají zde rozpadající se kamenné schody. Tudy sestupte dolů.

7,2 km

žlutá turistická značka

Ocelové zábradlí vás doprovodí k asfaltové cestě jdoucí po vrstevnici, kde vede žlutá turistická značka KČT. Zároveň jste se dostali na území PP Vidoule. Další cesta sleduje žlutou značku směrem vpravo do na konec lesa k ulici Na Pomezí, zde vlevo podél nových bytových domů, tedy společně se žlutou značkou.

PP Vidoule
7,9 km

ulice Beníškové

Z ulice Na Pomezí odbočte vpravo k autobusové zastávce linky č. 123 Průchova. Těsně za autobusovou zastávkou odbočte vpravo pod novou zástavbu, zde začíná ulice Lukavského, která vede souběžně s novou zástavbou.
Nová zástavba u ulice Lukavského

8,1 km

cyklostezka

Z ulice Lukavského vpravo odbočuje cyklostezka, po které pokračujte. Vlevo budete mít zahrádky řadových domků, vpravo pak stráň. Cyklostezka podchází tunelem železniční násep a klesá k ulici Jinonické. Těsně za tunelem vlevo stoupá prudší pěšinka směrem k usedlosti Šmukýřka.

usedlost Šmukýřka
8,8 km

ulice Jinonická

Ulicí Jinonickou odbočte vlevo dolů a u prvního domu na pravé straně ulice začíná mírně stoupající cesta se zákazem vjezdu.

8,9 km

odbočka

Z Jinonické odbočte vpravo a pokračujte lesem k zástavbě a ulici Trachtově.

9,2 km

ulice Trachtova

Na konci stoupání odbočte podél vilek vpravo a na konci ulice Trachtovy pokračujte přímo po malé pěšince přes louku se zaniklým dětským hřištěm.

9,4 km

usedlost Bulovka

Pěšinka vás dovede k zadnímu vjezdu do usedlosti Bulovka. Přímo od vrat pak pokračujte rovně po nezpevněné širší cestě.

9,6 km

ulice Peroutkova

Přejděte kolmo ulici Peroutkovu, zde pokračujte rovně do ulice Od Vysoké, která vás dovede ke zdi hřbitova po levé straně.

9,8 km

hřbitov

Okolo celého hřbitova vede pohodlná pěšinka, která vás dovede až nároží zdi a nové bytové výstavby a Klímovy ulice.

10,2 km

rozcestí

Na rohu hřbitova se můžete rozhodnout jak dále.

Pokud půjdete dále podél zdi, dojdete ke vstupu do hřbitova Na Malvazinkách vzdáleného odtud asi 300 metrů, kde rovněž můžete výlet ukončit, protože je zde autobusová zastávka linky 137.

Pokud se rozhodnete pokračovat po prohlídce hřbitova dále, od rohu zdi a ulice Klímovy vede mezi stromy dolů pěšinka, která mine zbytky usedlosti Farkáň (10,4 km) a dovede vás před rozsáhlou budovu banky. Před moderním objektem banky stojí malý kostelík sv. Jana Nepomuckého. A to jste již na konci výletu, tedy u stanice metra Radlická.